✔ FRI FRAGT I HELE DANMARK

Gør det på samme tidspunkt hver dag - også i weekenderne

Gør det på samme tidspunkt hver dag - også i weekenderne

Det er ikke kun børn, som har brug for faste soverutiner. Det har vi, os voksne, i den grad også. Vores indre kropsur elsker, når der er konsistens i vores søvnrytme.

Matthew Walker, én af verdens førende søvnforskere, gentager gang på gang vigtigheden i at gå i seng og stå op på regelmæssige tidspunkter. 

Både i hverdagen og weekenderne.

Det behøver ikke være på klokkeslæt, hold det fleksibelt om aftenen (+/- 30 min) og vær realistisk i forhold til dit arbejde, børn mm. Det kan være svært at kontrollere, hvornår man er søvnig og klar til at sove. Omvendt kan du altid kontrollere, hvornår du kommer ud af sengen om morgenen.

Sæt vækkeuret til samme tidspunkt hver morgen. Stå op. Træk gardinerne fra og tænd lyset. Faste gå-i-seng/stå-op-tidspunkter i weekenden kan være svære at overholde, men giv det et forsøg.

Din krop og hjerne vil elske dig for konsistens i din søvnrytme.





Også i THE SLEEP BLOG

Har dit sengetøj og soveværelse den rette temperatur?
Har dit sengetøj og soveværelse den rette temperatur?

Mennesket er et varmblodigt menneske, hvis temperatur svinger mellem 36,4 grader om natten og 37,1 grader om dagen. 

Læs hele indlægget

Lur - ven eller fjende?
Lur - ven eller fjende?

En lur kan være effektiv, men den kan også arbejde imod dig, hvis du har svært ved at falde i søvn om aftenen.

Læs hele indlægget

Har den også sneget sig ind i dit soveværelse?
Har den også sneget sig ind i dit soveværelse?

Måske den endda har sneget sig ind under din hovedpude eller lige ved siden af dig på dit sengebord..?

Læs hele indlægget