✔ FRI FRAGT OVER 500,- I DANMARK

Kender du begrevet "TIS"?

Kender du begrevet

Hvis ikke, så vil vi gerne introducere begrebet for dig.

TIS = Tid I Sengen.

Som tommelfingerregel skal du sove mere end 85 % af den tid, som du er i din seng. Faktisk skal du kun tilbringe så meget tid i sengen, som du kan sove. Dvs. du skal minimere din tid i sengen, og kun være i din seng, når du skal sove.

Du skal associere din seng med søvn. Hvis du laver aktiviteter, som du normalt gør, når du er vågen i din seng; kigge på mobilen, se TV, lave to-do-liste, tjekke mails og beskeder, tale i telefon, så træner du ubevidst kroppen til at være vågen i sengen.

Alt det du gør i din vågen tid, skal du ikke også gøre i sengen.

Så tænker du måske, jamen det er rart at ligge og kigge på mobilen, se TV, læse, tjekke mails mm. Og nej, du behøver ikke stoppe disse vaner – blot flytte dem et andet sted hen end sengen/soveværelset og måske også på et andet tidspunkt end lige inden sengetid.

Så et kærligt søvnråd fra The Sleep Lab: Tænk over din ”TIS”, så du kan skabe de bedste betingelser for en god søvnkvalitet. Hver nat.





Også i THE SLEEP BLOG

Har dit sengetøj og soveværelse den rette temperatur?
Har dit sengetøj og soveværelse den rette temperatur?

Mennesket er et varmblodigt menneske, hvis temperatur svinger mellem 36,4 grader om natten og 37,1 grader om dagen. 

Læs hele indlægget

Lur - ven eller fjende?
Lur - ven eller fjende?

En lur kan være effektiv, men den kan også arbejde imod dig, hvis du har svært ved at falde i søvn om aftenen.

Læs hele indlægget

Har den også sneget sig ind i dit soveværelse?
Har den også sneget sig ind i dit soveværelse?

Måske den endda har sneget sig ind under din hovedpude eller lige ved siden af dig på dit sengebord..?

Læs hele indlægget